ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 €
ΑΓΟΡΕΣ ΕΩΣ 12 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ

 0,00€
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
  Το καλάθι σας είναι άδειο.
kymco
voge
benelli
keeway
kymco
voge
benelli
keeway
> Αρχική > Blog / MotoRacing > MOTO TIPS - SERVICE ΜΗΧΑΝΗΣ

Τρέμουλο στο τιμόνι της μηχανής


03/12/2020
Τρέμουλο στο τιμόνι της μηχανής

Το τρέμουλο στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας σας μπορεί να διαπιστωθεί εφόσον έχετε αφήσει τα χέρια σας από το τιμόνι για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό, καθώς είναι αρκετά ενοχλητικό και αν το αμελήσετε υπάρχει ο κίνδυνος της απώλειας του έλεγχου, ειδικά αν κινήστε με μεγάλη ταχύτητα.

Το τιμόνι είναι κατά κύριο λόγο το κύριο εξάρτημα της μοτοσυκλέτας το οποίο παίρνει τις εντολές του οδηγού και τις μεταφέρει στον τροχό, ώστε η μοτοσυκλέτα να πάρει την κατεύθυνση την οποία θέλει ο οδηγός. Επομένως μια ενδεχόμενη δυσλειτουργία σε αυτό το σημείο μπορεί να επιφέρει σοβαρούς κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα τόσο του αναβάτη, όσο και του συνεπιβάτη.


Ποια είναι τα αίτια που το προκαλούν;


Tα αίτια σε αυτή την περίπτωση ποικίλουν, καθώς μπορεί να οφείλονται σε θέματα που είναι καθαρά τεχνικής φύσεως και τα οποία χρίζουν άμεσα επισκευή από συνεργείο moto, σε αντίθετη περίπτωση οφείλετε στον τρόπο χειρισμού του αναβάτη, καθώς και από την άνιση κατανομή βάρους, ειδικά όταν πρόκειται για μακρινές αποστάσεις.

Τα πιο συχνά αίτια είναι τα εξής και αφορούν:

1. Το βάρος: Ένα από τα πιο συχνά αίτια είναι το υπερβολικό βάρος που οφείλεται  στην υπερφόρτωση της βαλίτσας με βαριά αντικείμενα κυρίως, τα οποία προξενούν μετατόπιση στο κέντρο βάρους της μηχανής και έτσι δυσχεραίνουν την ομαλή λειτουργιά, επιφέροντας εν τέλει έντονες ταλαντώσεις στο τιμόνι. Οι μπαγκαζιέρες δυστυχώς βρίσκονται στο χειρότερο σημείο που θα μπορούσαν να είναι, δηλαδή πίσω από τον άξονα του πίσω τροχού και πολύ μακριά από το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Οι μπαγκαζιέρες καταστρέφουν όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας σας και θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί όταν τις έχετε και να τηρείτε πάντα πιστά το όριο βάρους το οποίο αναγράφει ο κατασκευαστής. Ακόμα κι αν δεν προκαλούν κάποια σοβαρή αστάθεια, να είστε σίγουροι ότι μπορούν να σας φέρουν σε πολύ δύσκολη θέση οποιαδήποτε στιγμή.

2. Τα ελαστικά: Αν έχετε αλλάξει τον τύπο (μάρκα ή μοντέλο) των ελαστικών σας, τοτε μπορεί αυτό να γίνει η αιτία να χάσει η μοτοσυκλέτα τη σταθερότητά της. Η σκληρότητα του σκελετού και κυρίως το σχήμα της κορώνας των ελαστικών παίζουν σημαντικό ρόλο στη σταθερότητα. Τα αγωνιστικά (track-day) ελαστικά έχουν απόλυτα τριγωνικού σχήματος κορώνα και είναι η πιο συνηθισμένη αιτία εμφάνισης ταλαντώσεων στο τιμόνι. Επίσης, αν οδηγείτε συχνά και κατά πλειοψηφία σε δρόμους που δεν έχουν πολλές στροφές, ο σκελετός των ελαστικών σας και η φθορά της γόμμας τους, τα μετατρέπει σε σχεδόν επίπεδα στο κέντρο τους, δημιουργώντας ένα σκαλοπάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό σε έντονες στροφές. 


Φυσικά, οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να είναι σωστές και προσαρμοσμένες στο φορτίο
 που κουβαλάει η μοτοσυκλέτα τη δεδομένη στιγμή. Επίσης όταν αλλάζετε ελαστικά, καλό θα είναι να πραγματοποιείται η ζυγοστάθμιση τροχού, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή ισορροπία μεταξύ των δυο τροχών μιας και ο πίσω τροχός ευθύνεται εξίσου για τις ταλαντώσεις του τιμονιού.

3. Το ρουλεμάν τιμονιού: Σε κάποιες περιπτώσεις δεν χρειάζεται να έχει κάνει κάποιος πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα για ξεβιδωθούν ή να καταστραφούν κάποια ζωτικής σημασίας εξαρτήματα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Οι ελληνικοί δρόμοι φροντίζουν να διαλύουν τανκ μέσα σε λίγες μέρες, οπότε φανταστείτε τι μπορούν να κάνουν στην μοτοσυκλέτα σας.


Τα ρουλεμάν του τιμονιού είναι πολύ εύκολο να καταστραφούν και να αποκτήσουν τζόγους ακόμα και σε μια ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα. Μια μεγάλη λακκούβα ή μερικές άγαρμπες προσγειώσεις από σούζα αρκούν για να ξεχαρβαλώσουν τα ρουλεμάν λαιμού και φυσικά να στραβώσουν την ζάντα ή να καταστρέψουν τον σκελετό του ελαστικού.


4. Οι αναρτήσεις: Η εμπρός ανάρτηση, σπανίως προκαλεί κουνήματα στο τιμόνι. Όμως αν είναι υπερβολικά σκληρή ή αργή στις αποσβέσεις, επιτρέπει στον εμπρός τροχό να “πηδάει” στον αέρα σε κάθε μικρή ανωμαλία, δημιουργώντας απώλεια αίσθησης και υπερβολικά ελαφρύ τιμόνι. Απώλεια αίσθησης και μειωμένη επικοινωνία με τον εμπρός τροχό προκαλεί και μια υπερβολικά μαλακή εμπρός ανάρτηση.

Σε κάθε περίπτωση, να έχετε υπόψη σας ότι κάθε 10.000 χιλιόμετρα θα πρέπει να ελέγχετε την κατάσταση των αναρτήσεών σας και αν χρειαστεί να κάνετε service ή να τις αντικαταστήσετε αν δεν ανοίγουν.


Στο Συνεργείο του Motoracing στην Καβάλα πραγματοποιούνται καθημερινά εξειδικευμένα service με έμφαση τα προαναφερθέν αίτια σε μοτοσικλέτες, scooter και παπάκια των εταιρειών Honda, Yamaha, Suzuki, KTM, Kawasaki, Piaggio, SYM, Keeway και Benelli. Προσφέροντας πάντα γνήσια και aftermarket ανταλλακτικά στις καλύτερες πανελλαδικά τιμές.



« Επιστροφή




ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
Για αγορές άνω των 30€
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΩΝ
Σε 14 ημερολογ. ημέρες
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
Με πιστωτική κάρτα
© 2021 - 2022 motoracing.gr Κατασκευη eshop by infocus
Back To Top
48
gr
COOKIE DIALOG