ΑΓΟΡΕΣ ΕΩΣ 12 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 €
logo
το καλάθι μου
 0,00€
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
  Το καλάθι σας είναι άδειο.

phone

Συντήρηση αλυσίδας & γραναζιών μηχανής - moto

» Αρχική » Blog / MotoRacing » MOTO TIPS - SERVICE ΜΗΧΑΝΗΣ


14/01/2021
Συντήρηση αλυσίδας & γραναζιών μηχανής - moto

Στον εν λόγω άρθρο θα σας παρουσιάσουμε εν τάχει μια εξειδικευμένη ανάλυση για τα αλυσό-γράναζα μοτοσυκλέτας και πως αυτά διατηρούνται σε καλή κατάσταση για όσο περισσότερο καιρό γίνεται.

Η φθορά


Ο κύριος λόγος της φθοράς είναι η απώλεια λιπαντικού κάτι πού έλυσαν σε μεγάλο βαθμό οι αλυσίδες τύπου Ο-ring, οι οποίες αποτελούνται από εξαρτήματα καουτσούκ (O-RING) που τοποθετούνται μεταξύ κάθε συνδέσμου της αλυσίδας. Αυτά τα εξαρτήματα είναι γεμάτα με λιπαντικό εγκατεστημένο από τον κατασκευαστή, δημιουργώντας έτσι ένα προστατευτικό φράγμα σε ολόκληρη την αλυσίδα. Βέβαια το λιπαντικό αυτό δεν είναι κοινό και περιέχει συνθετικά πρόσθετα πού έχουν αναπτύξει οι εταιρείες για να αντέξει την σκληρή χρήση, αν και δεν περιέχουν επιπλέον πρόσθετα για την μείωση της τριβής. Η τριβή δεν είναι το θέμα. Η τάση τού λιπαντικού πού κρατά τα μεταλλικά κομμάτια σε απόσταση είναι το σημαντικότερο. Την στιγμή πού το λεπτό αυτό φιλμ λιπαντικού φύγει, τότε αρχίζει η φθορά.

Ακόμη και η φθηνότερη αλυσίδα θα αντέξει για μεγάλο διάστημα εάν την λιπαίνουμε κάθε 500 χλμ. και την ρυθμίζουμε όσο πρέπει. Οι περισσότεροι αναβάτες χρησιμοποιούν ειδικό σπρέι αλυσίδας το οποίο είναι καλό αρκεί να κάτσει η μηχανή τουλάχιστον 20 λεπτά για να εξατμιστούν τα πτητικά στοιχεία και να αφεθεί το παχύ λάδι να κολλήσει στην αλυσίδα αντί να εκσφενδονιστεί στην ρόδα και τα ρούχα μας [ σ.σ. υπάρχει και η άποψη ότι 5 λεπτά φτάνουν εσείς αποφασίζετε]. Το γράσο τέλος δεν κάνει καλή δουλειά γιατί δεν μπορεί να εισχωρήσει στα στενά σημεία τριβής και το μόνο πού μπορεί να κάνει είναι να προστατεύει τις εξωτερικές επιφάνειες από σκουριά.

Η θερμοκρασία & το τέντωμα

Ο μεγαλύτερος εχθρός τού λιπαντικού της αλυσίδας είναι οι υψηλές θερμοκρασίες. Σε ιδανικές συνθήκες η θερμοκρασία δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τούς 70 βαθμούς. Πάνω από αυτό, το λιπαντικό αρχίζει να λεπταίνει και το φιλμ χάνει την δύναμή του καθώς και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να υπάρξει διαρροή από το ο-ring.

Αυτό μας φέρνει και στο θέμα της ρύθμισης της αλυσίδας σε σχέση με την λειτουργία της. Η αλυσίδα πού είναι πολύ τεντωμένη είναι χειρότερη από την πολύ χαλαρή.

Οι περισσότεροι αναβάτες ξέρουν ότι όσο συμπιέζεται η πίσω ανάρτηση, τόσο σφίγγει η αλυσίδα και όταν έχουμε μία απλά σφιγμένη στην ακίνητη μηχανή, όταν η ανάρτηση συμπιέζεται γίνεται καταστροφικά σφιχτή. Αυτά τα φορτία μπορεί να ξεπεράσουν την προδιαγραφή της αλυσίδας καθώς και να ανεβάσουν την θερμοκρασία στα ύψη.


Μία ολοκαίνουργια αλλά πολύ σφιχτή αλυσίδα μπορεί να αχρηστευθεί σε μικρό χρονικό διάστημα. Ο καλύτερος τρόπος να ελέγξετε το σωστό σφίξιμο της αλυσίδας είναι να ζητήσετε από δύο από τους πιο ευτραφείς φίλους σας να κάτσουν στην μηχανή σας ώστε να φτάσει στο σημείο το ψαλίδι να είναι παράλληλο με το έδαφος. Δηλαδή ο άξονας του πίσω τροχού, ο άξονας του ψαλιδιού και το κέντρο του μπροστινού γραναζιού να είναι στην ίδια ευθεία. Αυτό είναι το σημείο της μέγιστης έκτασης της αλυσίδας. Τότε το παίξιμο της αλυσίδας θα πρέπει να είναι περίπου 1 με 2 εκατοστά.


Βέβαια χρειαζόμαστε και σωστά ευθυγραμμισμένο πίσω τροχό. Μία κακή ρύθμιση του πίσω άξονα σημαίνει ότι η αλυσίδα μας θα υφίσταται τριβές και θα τρώγεται μονόπατα. Επίσης πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένη και το εμπρός με το πίσω γρανάζι ώστε η αλυσίδα να γυρίζει σε μία ευθεία. Εάν παρατηρήσουμε την μία πλευρά του πίσω γραναζιού να γυαλίζει τότε δεν έχει ευθυγραμμιστεί σωστά με το εμπρός. Μία απλή ξεχασμένη ροδέλα μπορεί να έχει αυτό το αποτέλεσμα.


Οι μηχανές εκτός δρόμου έχουν και τα δικά τους προβλήματα. Το χώμα και η άμμος πού παγιδεύεται ανάμεσα στους κρίκους μπορούν να μειώσουν την ζωή της αλυσίδας δραματικά. Σε αυτές της μηχανές είναι σημαντικό να καθαρίζεται και να ξεπλένεται καλά η αλυσίδα μετά την χρήση, μετά να αφεθεί να στεγνώσει και μόνο τότε γρασάρισμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις διατίθενται στην αγορά και ειδικά βουρτσάκια καθαρισμού για την διευκόλυνσή σας.


Επιπλέον μέθοδος για τον έλεγχο της αλυσίδας σας:


Α. Τοποθετήστε το μηχανάκι στο κεντρικό στάντ (αν δεν έχετε αυτοσχεδιάστε)


Β. Καθαρίστε με ένα πανί την κάτω σειρά της αλυσίδας ξεκινώντας εκεί πού τελειώνει το πίσω γρανάζι (αυτό για να δουλέψετε ευκολότερα) Γ. Μετρήστε 17 κυλινδράκια και σημειώστε με μία κιμωλία.


Γ. Με ταχύτητα στο κιβώτιο γυρίστε την πίσω ρόδα ώστε να τεντωθεί η κάτω σειρά πού μετρήσατε.


Ε. Με τεντωμένη την αλυσίδα, μετρήστε προσεκτικά την απόσταση από το κέντρο του πρώτου μέχρι το κέντρο του δεκάτου-εβδόμου κυλίνδρου.


Σε μία καινούργια αλυσίδα η απόσταση αυτή θα είναι 254 χιλιοστά. Εάν είναι 255 χιλιοστά η αλυσίδα σας είναι κατά το 25% τελειωμένη στα 256 χιλ. είναι 50% και στα 275 χιλ. είναι 75% τελειωμένη. Στα 258 χιλ. είναι ώρα να την αλλάξετε.

Επιπλέον στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε μια πληθώρα από επιλογές σε αλυσίδες κίνησης, γρανάζια πίσω & μπροστά καθώς και σετ κίνησης μοτοσυκλετών και παπιών για όλες τις μάρκες moto (Yamaha, Honda, Suzuki, Kawazaki, Ducati, Benelli, KTM, κτλ.)

Στο Motoracing το κύριο μέλημά μας είναι η εξασφάλιση της άριστης ποιότητας & εξυπηρέτησης σε όλα τα είδη που προμηθευόμαστε. Σε αυτή την περίπτωση το κατάστημά μας επικεντρώνεται σε καταξιωμένες εταιρείες αλυσογράναζων παγκοσμίου φήμης (RK, JT, DID) οι οποίες σας υπόσχονται μέγιστη ασφάλεια και αντοχή σε κάθε σας βόλτα.

 

 



« Επιστροφή




ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Newsletter
      
Πληροφορίες





© 2017 - 2020 motoracing.gr (0.452) eshop by infocus
© 2017 - 2020 motoracing.gr eshop by infocus
Αποδοχή όρων χρήσης