ΑΓΟΡΕΣ ΕΩΣ 12 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 €
logo
το καλάθι μου
 0,00€
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
  Το καλάθι σας είναι άδειο.

phone

Κρύο και πίεση ελαστικών μηχανής

» Αρχική » Blog / MotoRacing » MOTO TIPS - SERVICE ΜΗΧΑΝΗΣ


18/09/2021
Κρύο και πίεση ελαστικών μηχανής

Όταν σιγά σιγά το καλοκαιράκι υποχωρεί και το κρύο αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του, κάνοντας με τη σειρά του τις μετακινήσεις με την μοτοσυκλέτα μια όχι και τόσο ευχάριστη διαδικασία. Αυτό γίνεται συνήθως αφορμή για κάποιους να θυμηθούν πως πρέπει να αγοράσουν ένα καλό ζευγάρι χειμερινά γάντια ή κάποιο μπουφάν που να μην αφήνει τον παγωμένο αέρα να φτάνει έως το κόκκαλο κ.τ.λ.

Εκείνο που δεν θύμισε στους περισσότερους είναι να τσεκάρουν την πίεση του αέρα στα ελαστικά τους. Το πόσο σημαντικό είναι να ελέγχουμε τις πιέσεις όταν μεταβάλλεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος μέσα σε λίγες ώρες. Αν το παρατηρήσει κανείς  από την πρώτη ημέρα που πιάνουν τα κρύα, η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας αλλάζει δραματικά. Κάνοντας τις κλασσικές μανούβρες για να βγει η μοτοσυκλέτα, δεν υπήρχε κάποιο σημάδι που να δείχνει πως κάτι έχει συμβεί κατά την διάρκεια της νύχτας. Ούτε φυσικά φαίνεται με το μάτι πως κάτι πάει λάθος με τις πιέσεις των ελαστικών. Τα σημάδια της παράξενης συμπεριφοράς αρχίζουν συνήθως να εμφανίζονται βγαίνοντας από τα στενά της γειτονιάς και αρχίζοντας την οδήγηση σε πιο ανοιχτούς δρόμους. Το τιμόνι συνήθως έχει βαριά αίσθηση, η μοτοσυκλέτα δεν έχει την ίδια όρεξη με πριν για να πλαγιάσει και κάθε της αντίδραση στις εντολές του αναβάτη είναι τεμπέλικη και μουδιασμένη. Όταν πλέον μπαίνει στον ανοιχτό δρόμο, τότε αρχίζουν τα κουνήματα και το μήνυμα γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο. Κάτι δεν πηγαίνει καλά με τα ελαστικά!!





 

Το πρόβλημα με τις χαμηλές πιέσεις στο δρόμο δεν είναι μόνο στην αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών σε επίπεδο κρατήματος. Υπάρχει κι άλλο ένα πρόβλημα. Αν οι πιέσεις πέσουν πολύ χαμηλά (π.χ. κάτω από 26psi) υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να συμβεί απότομη απώλεια όλου του αέρα! Κι αυτό θα συμβεί όταν βγεις στον ανοιχτό δρόμο και πιάσεις υψηλές ταχύτητες. Η φυγόκεντρος μπορεί να σπρώξει τη βαλβίδα προς τα μέσα, αφού η πίεση μέσα στο ελαστικό που την κρατά στη θέση της, δεν επαρκεί για να υπερνικήσει τη δύναμη της φυγόκεντρου. Κι όταν συμβεί αυτό, η απώλεια του αέρα είναι απότομη και ολοκληρωτική. Το μόνο που μπορεί να αποτρέψει την απότομη απώλεια πίεσης σε αυτή την περίπτωση είναι να έχεις σε καλή κατάσταση τις τάπες των βαλβίδων σου. Επίσης όσες μοτοσυκλέτες έχουν λοξές βαλβίδες οι πιθανότητες μειώνονται στο ελάχιστο, όμως δεν εκμηδενίζονται εντελώς.

Το συμπέρασμα απ’ όλα τα παραπάνω είναι πως ο τακτικός έλεγχος των πιέσεων δεν αρκεί και θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως με το κρύο ο αέρας χάνει τον όγκο του και ως εκ τούτου μεταβάλει την πίεση των ελαστικών μας. Κι αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος αλλάξει τόσο έντονα και σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, όπως γίνεται  συνήθως στα πρώτα κρύα του φθινοπώρου, η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας μας μπορεί να αλλάξει δραματικά από τη μία μέρα στην άλλη και εκεί που δεν το περιμένουμε.

Για περισσότερες πληροφορίες για την κατάλληλη πίεση των ελαστικών ανά εποχή, τις συνθήκες οδήγησης, το service και τις ιδιαιτερότητες στον κλάδο της μοτοσυκλέτας και του scooter μπορείτε ανά πάσα στιγμή να απευθυνθείτε στο συνεργείο του Motoracing (τηλ. 2510200570), όπου το έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό μας θα σας κατατοπίσει με σαφήνεια σε κάθε σας προβληματισμό.

Παράλληλα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα μπορείτε να βρείτε πληθώρα επιλογών σε ελαστικά μηχανής & scooter, ανταλλακτικά κινητήρα & περιφερειακών, λιπαντικά, αξεσουάρ μηχανής & αναβάτη κτλπ.



« Επιστροφή




ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
Newsletter
      
Πληροφορίες





© 2017 - 2020 motoracing.gr (0.454) eshop by infocus
© 2017 - 2020 motoracing.gr eshop by infocus
Αποδοχή όρων χρήσης